Dens meklē meiteni, kurai nospļauties (intervija)

Kurbijkurne bibliotēkas raksts

Pārlēkt: navigācija
Palielināt

Dens meklē meiteni, kurai nospļauties – intervija ar Danielu Redklifu žurnālā Vse zvjozdi Nr. 24 / 2007.

Intervija

Tu tagad ar saviem 17 miljoniem sterliņu mārciņu [apm. 16,7 milj. latu] esi Lielbritānijas pašu bagātāko tīņu augšgalā. Saki, vai tu ļoti pārdzīvosi, kad izaugsi no tīņu vecuma un vairs nebūsi bagātākais tīnis valstī?

Dens Redklifs: Es kaut kā stipri šaubos, ka esmu pats bagātākais pusaudzis Britānijā. Lai kā tur nebūtu, pārbaudīt to netaisos. Mani tas neuztrauc. Tās ir avīžnieku spēlītes. Kādā brīdī viņi ir nolēmuši, ka Daniels Redklifs ir pats bagātākais. Ideālais variants priekš viņiem būtu, ja varētu uzrakstīt, ka esmu nopircis desmit krutākos auto vai arī esmu iztērējis baigo naudu prostitūtām. Neceriet – neiztērēšu!

Atzīsties, vai grūti bija pirmo reizi iziet kailam uz skatuves lugā „Ekvus”?

D.R.: Nu, un kā jūs domājat! Protams, ka nav viegli staigāt kā tikko piedzimušam, ja uz tevi skatās 950 skatītāju. Pirmās divas, trīs izrādes es biju ļoti „sapīts”, bet pēc tam iejutos un vairs par to nedomāju. Patiesību sakot, bija vēl viena grūtība: mana partnere izrādē Džoanna Kristija, kas tēloja Džilu, ir ļoti pievilcīga meitene un dažās ainās arī bija kaila. Nācās speciāli kaut kā „novirzīties” (smejas).

Vai tevi neuztrauc, ka meitenes dažreiz pievērš tev uzmanību tikai tāpēc, ka tu esi slavens?

D.R.: Nē, man ir tikai 18 gadi, un es vēl nedomāju par nopietnām attiecībām. Lūk, ja man to gribēsies, tad gan būtu labi iepazīties ar meiteni, kurai būtu nospļauties uz to, ka esmu aktieris un tamlīdzīgi… Starp citu, mēs kādreiz sākām par to runāt ar Geriju Oldmenu, un viņš man deva vairākus vērtīgus padomus, kā apieties ar meitenēm. Piemēram tādu: ja tu gribi turpināt tikties ar meiteni, tad noteikti uzzini, vai tavai iecerētajai ir labas attiecības ar viņas vecākiem. Viņš deva vēl citus derīgus padomus, bet tos es neatklāšu, atvainojiet, tomēr neatklāšu (smejas)!

Kā tev veidojas attiecības ar pūcēm, kas piedalās Harijā Poterā?

D.R.: Vispār normāli. Ja kāds nezina, tad filmēšanā piedalās vairākas pūces. Visbiežāk filmējas Gizmo un Sprauts. Ar Gizmo mums ir pilnīga sapratne. Sprauts atkal ir visai untumains putns, kas tāpat vien var tev ieknābt.

Tādos eksāmenos kā reliģija un filosofija, angļu literatūra un vēsture tu esi dabūjis augstāko balli. Saki, vai kaut kas no tā tev nākotnē noderēs, vai bija vērts tā censties?

D.R.: Man arī ienāca prātā tāda doma, kad vēstures eksāmenā man pēkšņi jautāja par Bismarku un es faktiski zināju tikai to, ka viņš bija Prūsijas kanclers XIX gadsimtā (smejas). No otras puses, ja es būtu izgāzies eskāmenos, tad justos kā pilnīgs idiots. Ko tad es – mācījies, mācījies un tā arī neko neesmu iemācījies?!

Vai notiek tā, ka kļūdas dēļ cilvēki tevi nosauc par Hariju?

D.R.: Kāpēc kļūdas dēļ? Parasti to dara speciāli. Piemēram skolā – nepārtraukti! Es jau pat esmu pilnīgi pieradis pie sava „otrā vārda”. Dažreiz pat gadās, ka telpā ir kāds cits Harijs un viņu par kaut ko rāj, bet taisnoties sāku es: „ne jau speciāli… es to neesmu darījis…” (smejas).

Runā, ka tu rakstot dzejoļus. Vai nenolasīsi kaut ko? Vai meitenēm dzeju tu arī esi rakstījis?

D.R.: Rakstu, bet pagaidām ne tik labi, lai tagad te rīkotu literāros vakarus. Esmu sūtījis savus dzejoļus dzejniekam Tonijam Harisonam un rakstniekam Stīvenam Frajam un… esmu saņēmis labas atsauksmes, taču es saprotu, ka man vēl strādāt un strādāt… Vienreiz es veltīju vienu sonetu kādai meitenei, viņai patika, bet es nesākšu to te citēt, tas ir pārāk personiski, jo tas bija veltījums tikai viņai. Starp citu, nesen es kādā dziesmā izdzirdēju šādus vārdus: „Neizmanto dzeju vai mūziku, lai ielīstu meitenei apakšbiksēs, – izmanto tās, lai iekļūtu viņas domās!” Manuprāt, ļoti vērtīgs padoms.

Vai tu zini kādus kāršu trikus?

D.R.: Jā. Es varētu jums iedot rokās kārava un ercena dūžus un tad, nepieskaroties jums, pārvērst tos par kreica un pīķa dūžiem. Kā? Nu, burvjiem jau ir savi noslēpumi (smejas).

Laikam ir jautājumi, kurus esi dzirdējis miljoniem reižu. Kāds no tiem tev visvairāk ir piegriezies?

D.R.: „Kādas buvju spējas tu sev visvairāk gribētu?” Nez kāpēc to visvairāk uzdeva, kad filmēja trešo Potera filmu. Nevienā intervijā neiztika bez šī jautājuma. Es jau sāku ākstīties atbildot, bet cilvēki gaida nopietnas atbildes. Un kā tur lai atbild?! Ka labi būtu, ja tev piederētu neredzamā cepure? Ja 14 gadus vecs puisis sāk tā atbildēt, tad viņš izklausās pēc īsta ````a!

Vai tu bieži ej uz sava mīļākā futbolkluba „Fulhem” spēlēm?

D.R.: Ne visai. Es jau arī par „Fulhem” fanoju tikai tāpēc, ka stadions atrodas 2 minūšu gājiena attālumā no manām mājām. Vispār es neesmu nekāds lielais futbola fans. Pa īstam mani saista krikets.

Kāda ir tava attieksme pret „Harija Potera” pārtaisītām versijām?

D.R.: Normāli. Starp citu, viens mans paziņa stāsta, ka Vācijā pat esot uzņēmuši pornofilmu „Harijs Poters”. Varbūt tas ir joks. Taču viņš apzvēr, ka esot to redzējis savām acīm. Runā, ka Poteru tur tēlojot tēvainis ar kuplām ūsām velosipēda stūres formā. Vai spējat iedomāties?


No krievu valodas tulkojis ils.

Skatīt arī