Daniels Redklifs

Kurbijkurne bibliotēkas raksts

Pārlēkt: navigācija

Daniels Redklifs ir aktieris, kas attēlo Hariju Poteru visās uzņemtajās filmās par burvju zēnu.


Satura rādītājs

Vispārīgi fakti

Vārds: Daniels Jēkabs Redklifs

Iesauka: Dens

Dzimis: 1989. gada 23. jūlijā Londonā, Anglijā, Lielbritānijā

Horoskops: Lauva

Augums: 168 cm

Matu krāsa: Tumši brūna

Acu krāsa: Zila

Ģimenes stāvoklis: Neprecējies

Biogrāfija un dzīve

Angļu aktieris Daniels Redklifs dzimis 1989. gada 23. jūlijā Londonas rietumu rajonā Fulfemā, Anglijā, Lielbritānijā. Viņš ir vienīgais dēls mākslinieciskās direktores Mārsijas Greshemas un literārā aģenta Alana Redklifa ģimenē. Jau piecu gadu vecumā puisēns zināja, ka vēlas strādāt izklaides industrijā. Zēna vecāki Alans un Marsija negribēja, lai viņu vienīgais dēls kļūst par aktieri, tomēr Daniels nezaudēja entuziasmu. Viņš ar lielu prieku piedalījās skolas uzvedumos. Drīz tēvs un māte pārliecinājās, ka dēlam ir talants. 1999. gada decembrī Anglijā notika pēc angļu klasiķa Čārlza Dikensa romāna uzņemtās BBC televīzijas filmas "Deivids Koperfīlds" pirmizrāde, kurā Daniels atveidoja galveno lomu. 2001. gadā sekoja otrais darbiņš filmā "Panamas drēbnieks", kurā galveno lomu atveidoja Pīrs Brosnans. Redklifs apgalvo, ka pats nav redzējis filmu "Panamas drēbnieks".


Laimīgākais brīdis.

Uz mazā burvja Harija Potera lomu pretendēja 16 tūkstoši zēnu. Filmas veidotāji vēlējās, lai galveno lomu filmā "Harijs Poters un Filozofu akmens" spēlētu angļu puisēns. Filmas režisors Kriss Kolumbuss bija redzējis Danielu televīzijas filmā "Deivids Koperfīlds". "Kad Daniels ienāca studijā, es sapratu, ka esmu atradis īsto Hariju," atzīstas režisors. Filmēšana sākās 2000. gadā. "Es biju vannā, kad tēvs ienāca vannas istabā un jautāja: "Vai vari iedomāties, kuru viņi vēlas redzēt Harija Potera lomā?" Sāku raudāt. Iespējams, tas bija manas dzīves laimīgais brīdis." atceras aktieris. Filmas veidotāji nekļūdījās aktiera izvēlē. 2001. gada 16. novembrī notika filmas "Harijs Poters un Filozofu akmens" pirmizrāde. Jau pirmajā nedēļā stāsts par burvju skolas audzēkni izrādījās kases grāvējs. Pasaules kino nomā iekasēja vairāk kā 976 miljonus ASV dolāru. Pirmajai filmai sekoja nākamās - "Harijs Poters un Noslēpumu kambaris", "Harijs Poters un Azkabana gūsteknis", "Harijs Poters un Uguns biķeris", "Harijs Poters un Fēniksa ordenis". Filmas joprojām turas komerciāli veiksmīgāko filmu virsotnē ar iespaidīgiem ieņēmumiem.

Ēnas puses

Tomēr katriem panākumiem ir arī savas ēnas puses. Daniels sirgst ar dispraksiju - kustību koordinācijas traucējumiem. Redklifs apgalvo, ka pats nespēj aizšņorēt kurpes. Slimības simptomi parādījās pēc tam, kad viņš pameta skolu un aktīvi sāka filmēties kino. Jauneklis, lai mazinātu traucējumus un uzturētu sevi formā, aktīvi nodarbojas ar sportu un spēlē datorspēles. Tāpat viņam intensīvās filmēšanās dēļ bija problēmas apmeklēt skolu. Savukārt par attiecībām ar vienaudžiem puisis stāsta: "Kad gāju skolā, klasesbiedri uzdeva daudz jautājumus, uz kuriem centos atbildēt. Pagāja nedēļa, un viss atkal ritēja normāli."

Lasīšana

Pirmo reizi Daniels pats mēģināja izlasīt par Harija Potera piedzīvojumiem astoņu gadu vecumā, tomēr zēnam pietrūka pacietības grāmatu izlasīt līdz beigām. Reiz viņš pat atzinās, ka sākumā grāmata nešķita interesanta. Viņš to pirmo reizi izlasīja tikai tad, kad jau bija apstiprināts galvenajai lomai filmā. Pašam aktierim visvairāk patika trešā grāmata "Harijs Poters un Azkabana gūsteknis".

Kailums

Paralēli darbam kino Daniels spēlēja teātra izrādēs. Redklifs 2007. gada februārī dramaturga Pītera Šefera skandalozajā izrādē "Evkus" uz skatuves parādījās kails. Luga stāsta par zirgu puisi, kurš sajūk prātā no mīlestības pret zirgiem un dzīvniekus traumē. Daudzi vecāki pēc izrāžu fotogrāfiju publicēšanas uzstājās ar prasību neļaut aktierim piedalīties uzvedumā, jo pretējā gadījumā aizliegs saviem bērniem skatīties filmas ar Daniela piedalīšanos, piemēram, par burvi Hariju Poteru. Pat jauneklis savu parādīšanos uz skatuves Ādama kostīmā komentēja: "Esmu apmierināts ar savu ķermeni. Protams, ne pilnībā, bet kurš gan tā jūtas manā vecumā? Bet es apmeklēju trenažieru zāli, lai justos pārliecināts par sevi. Daudzi aktieris spēlējuši kaili." 2007. gadā viņš filmējās televīzijas projektā "Mans zēns Džeks.", ko pirms kāda laika demonstrēja LTV.

Jaunākais

Redklifs 16 gadu vecumā kļuva par jaunāko personu, izņemot karaliskās ģimenes locekļus, kura portrets izvietots nacionālajā portretu galerijā Anglijā. Daniels pozēja māksliniekam Sjuartam Pīrsonam Raitam 14 gadu vecumā. Viņš ir arī jaunākā persona, kas iemūžināta vaskā slavenajā Londonas Tiso kundzes vaska figūru muzejā. Viņa statuja stāv blakus tādām Holivudas leģendām kā Toms Krūzs, Breds Pits un Džūlija Robertsa. Taču Redklifa vaska figūra apliecina, ka aktieris cenšas distancēties no Potera tēla. Viņa figūra ir tērpta vienkāršā melnā uzvalkā, nevis apmetnī un ar burvju nūjiņu rokā.

Par naudu

Filmas par Hariju Poteru ir padarījušas trīs jaunās zvaigznes Danielu, Emmu Vatsonu un Rūpertu Grintu par bagātām slavenībām. Visi trīs jaunie aktieri slēdz līgumu atsevišķi par katru nākamo filmu. 2004. gadā britu mediji norādīja, ka Redklifs ir otrais bagātākais tīnis Lielbritānijā aiz prinča Viljama. Nepagāja ilgs laiks, kad Redklifs parakstīja līgumu par filmēšanos piektajā stāstā par Hariju, un viņu atzina par bagātāko tīni. Par pirmo filmu "Harijs Poters un Filozofu akmens" Daniels saņēma 250 tūkstošus britu mārciņu (toreiz apmēram 250 000 latu, par otro - 3 miljonus ASV dolāru (1,5 miljoni latu), par trešo - 11 miljonus ASV dolāru (apmēram 5,5 miljoni latu) , bet par ceturto 14 miljonus ASV dolāru (apmēram 7 miljonus latu). Daniels apgalvo, ka par spīti lielajiem ienākumiem, viņam nav svarīgi bagātu cilvēku aksesuāri. Redklifs atklāj, ka visvairāk naudas izdot par grāmatām, jo aktierim patīk daudz lasīt. Jauneklis ar prieku atbalsta labdarības pasākumus. 2003. gadā Komiķu atbalsta fonds izsolē pārdeva Daniela matu cirtu par 751 britu mārciņu (toreiz apmēram 750 latiem). 2005. gada februārī izsolē savu t-kreklu ar autogrāfu par 520 britu mārciņām (toreiz apmēram 520 latiem), lai palīdzētu Indonēzijā no cunami cietušajiem cilvēkiem. Daniels Redklifs atbalsta angļu bērnu slimnīcu, kuras mazajiem pacientiem nav cerību izveseļoties. Viņš Ziemassvētkos un savā dzimšanas dienā vienmēr aicina savus fanus ziedot uz nāvi slimiem bērniem, nevis sūtīt viņam dāvanas.

Draugi un pilngadība

Filmu uzņemšanas laikā sabiedrībā daudz diskutēts, vai aktieri, kuri dzīvē aug ātrāk nekā uz ekrāna, filmēsies visās grāmatu ekranizācijās. Par prieku skatītājiem, garo maratonu izturējuši visi trīs aktieri. Redklifs draudzējas ar filmas kolēģiem Rūpertu Grintu un Emmu Vatsoni ne tikai uz ekrāna, bet arī dzīvē. Līdz 18. dzimšanas dienai Redklifs dzīvoja pie saviem vecākiem nelielā Londonas namā, un nevarēja piekļūt savam 50 miljonus dolāru vērtajam kapitālam, jo bija nepilngadīgs. Nevienu neizbrīnīja fakts, ka, sasniedzis pilngadību, Redklifs nolēma iegādāties nekustamo īpašumu. Kinozvaigzne par 4,4 miljoniem dolāru iegādājās vecpuiša apartamentus Manhetenā. Tiesa gan, Daniels negrasījās pārcelties uz dzīvi Ņujorkā. Greznos apartamentus Amerikā viņš izīrēja par 20 tūkstošiem dolāru mēnesī. Dzīvoklis atrodas respektablajā Soho rajonā 13 stāvu nama 5. stāvā. Tajā ir divas guļamistabas, divas vannasistabas un plašie logi ir vērsti uz Manhetenu. 40. dzīvokļu namā ir arī peldbaseins un sauna.

Vaļasprieki

Brīvajā laikā aktieris labprāt skatās Formula-1 sacīkstes, skatās futbolu un laušanos ar rokām. Danielam patīk izjokot apkārtējos. Reiz viņš paņēma kolēģa mobilo tālruni un nomainīja uzstādījumus uz turku valodu. Redklifam mājās ir borderkolliju sugas suņi Binka un Nadžets. Daniela mīļākā filma ir 1957. gadā uzņemtā "12 nikni vīri", kas ir melnbalta. Viņš ir liels aktiera Garija Oldmena, kurš arī spēlēja Potera filmās "Azkabana gūsteknis" un "Fēniksa Ordenis", fans. Daniels augstu vērtē arī Ašvarajas Rajas, Kristīnes Riči, Kameronas Diasas, Skārletas Johansones un Bena Stillera talantu. Pats aktieris apgalvo, ka nelasa kritiķu atsauksmes par savu darbu kino. Redklifs dot priekšroku rokmūzikai. Vislabāk aktierim patīk klausīties grupu "Red Hot Chilli Peppers", "Blur", "The Sex Pistols", "Muse" un "The Music" mūziku. Pats Daniels prot spēlēt basģitāru. Daniels lepojas ar to, ka viņa dzīslās no mātes puses rit ebreju asinis, tomēr viņš norāda, ka nav reliģiozs: "Neesmu ticīgs. Manas mātes dzīslās rit ebreju asinis, bet tēvs ir protestants. Mani interesē studēt reliģijas, bet pats neesmu reliģiozs."

Mīļotais darbs

Par savu karjeru filmu zvaigzne saka: "Cilvēki vienmēr atcerēsies Hariju, bet es domāju, ja smagi strādāšu, tad arī citi tēli paliks skatītāju atmiņā. Esmu gatavs izskatīt jebkuru lomas piedāvājumu, ja vien filmai ir labs scenārijs un režisors," neslēpj aktieris. "Man ir veicies, ka varu darīt to, ko mīlu," gandarījumu pauž Daniels. "Reizēm nespēju noticēt, kad redzu savu vārdu titros uz ekrāna. Tas ir emocionāls brīdis. Kopš filmēšanās sākuma esmu saticis tik daudz cilvēku! Tas ir brīnišķīgi! Laika gaitā esmu progresējis un mainījies. Filmēšanās Harija Potera lomā ir līdzinājies īstam ceļojumam."

Dzīve bez burvestībām

2010. gadā plānots filmas "Harijs Poters un Nāves dāvesti" pirmās daļas, kas patlaban tiek filmēta, iznākšana uz ekrāniem, bet gadu vēlāk - otrās daļas iznākšana. Patlaban Daniels ir viens no slavenākajiem pasaules aktieriem. Viņš tomēr cenšas dzīvot normālu dzīvi. "Domāju, ka esmu parasts puisis. Pēc darba dodos uz skolu, tiekos ar draugiem un apmeklēju kinoteātri. Daru to pašu, ko ikviens manā vecumā. Cilvēki domā, ka no mājas varu iznākt tikai fanu pūļa ielenkumā. Tā nav patiesība. Varu darīt daudz vairāk, nekā varat iedomāties," stāsta kinozvaigzne. "Fani man ir svarīgi. Ja viņi pūlas man atrakstīt, tad man ir vismaz jāatbild," pārliecināts Harija Potera lomas atveidotājs. Redklifs dalās izjūtās: "Mani saviļņo atzinība ārzemēs. Cilvēki ir tik sirsnīgi un patīkami. Jūtos priviliģēts, ka esmu redzējis tik daudz valstu un ievērojamākos pieminekļus."

Meitenes

Daniels nevar sūdzēties par meiteņu uzmanību. Pirmizrāžu dienās pie kinoteātriem pulcējas padsmitnieces, kuras skaļi kliedz: "Den, appreci mūs, appreci!" Tomēr jaunais vīrietis atklāj, ka jūtas neveikli daiļā dzimuma klātbūtnē un neuzskata sevi par siržu lauzēju. "Es meitenes neizprotu, bet lēnām mācos." Izrādās, aktierim daudz labāk patīk vecākas meitenes, jo tās neprasa tik daudz uzmanības: "Mana vecuma meitenes nav man piemērotas. Manuprāt, viņas ir jāizklaidē vairāk nekā vecākas meitenes. Vairums daiļavu, ar kurām man ir bijis kaut kas nopietns, ir bijis pāri 20 gadiem." Neskatoties uz savu jaunību, aktieris atzinis, ka viņš jūtas kā vecs vīrs un jau redz novecošanas pazīmes. "Esmu ievērojis, ka, pieliecoties un apsēžoties, es krakšķu - mani ceļgali ir galīgā čupā. Filmējoties es bieži atsakos vilkt ceļu sargus, tāpēc es tos esmu mazliet sasitis," skaidro Redklifs. "Esmu vecs vīrs jauna vīrieša ķermenī." Viņš atklājis, ka nespēj atrast draudzeni, jo neprot uzsākt sarunu. Sākumā jauneklis meitenēm šķiet pievilcīgs, taču, tiklīdz viņš atver muti, daiļavas zaudē interesi. "Es galīgi neesmu piemērots seksa simbola lomai. Man galīgi neveicas sarunas uzsākšanā. Meiteņu iekāra parasti rimstas, tiklīdz viņas mani satiek, jo sarunās es neesmu diez ko seksīgs. Es nemāki nepiespiesti papļāpāt. Un nemāku uzsākt sarunu." Vienīgais, kas spējot kompensēt šo trūkumu, ir viņa muzikālā gaume, taču ar to tik un tā nepietiek. "Man ir laba muzikālā gaume, šķiet, to man teikušas bijušās draudzenes. Bet tās taču ir bijušās," saka Redklifs.


Ārējās saites

Lapas par HP, īpaši pievēršot uzmanību Harija lomas atveidotājam Danielam Redklifam: